"Untuk Respon Pantas, WASAP Je Kak Engku"

019 2077 643 (Nak Tanya Soalan)
019 366 7525 (Nak Order Barang)
KEPAKARAN Kak Engku adalah membantu Mama semua untuk mendalami dan mempratikkan ilmu Kehamilan, Berpantang, Penyusuan Dan Penjagaan Bayi secara online agar Mama lebih bersedia, sentiasa ceria dan teruja sebelum dan selepas kelahiran. Di samping menyediakan khidmat nasihat berkaitan barangan keperluan berpantang dan set bersalin yang pratikal digunakan dengan harga yang Murah dan Semestinya ORI.

01 January 2013

Cabaran Tahun Baru

Selamat Tahun Baru,

Terima kasih kerana sentiasa mengikuti perkembangan Kak Engku. Ada yang sejak 2010 lagi dan mungkin ada yang baru hari ini mengenali Kak Engku. Apa pun jua, Kak Engku sangat hargai perhubungan di antara kita walaupun hanya secara maya (internet).

Sempena bermulanya tahun 2013, Kak Engku ada satu cabaran untuk setiap pembaca setia blog Kak Engku.

Cabarannya begini...

Kak Engku nak setiap pembaca setia Akak menceburkan diri sebagai usahawan untuk diri sendiri dan juga keluarga, tak kiralah sama ada sedang makan gaji, suri rumah mahupun pelajar.

Inilah cabaran Kak Engku untuk Anda (Ada Berani).

Sebenarnya terlalu banyak PELUANG untuk menjana pendapatan yang ada di depan mata untuk anda abaikan begitu sahaja.

Dan untuk menjadi usahawan perniagaan internet di zaman teknologi ketika ini memang tersangat mudah serta terdapat banyak kemahiran dan ilmu yang boleh ditimba bersama dengan seorang mentor yang diyakini. (Jika tidak keberatan, Kak Engku sudi membantu, InsyaAllah).

Mungkin anda sekarang bekerja kerajaan atau swasta. Syukur untuk anda kerana anda masih lagi mempunyai sumber pendapatan berbanding ramai lagi yang tidak bernasib baik dan masih tercari-cari peluang pekerjaan yang terbaik untuk mereka.

Namun perlu diingat, pada satu ketika nanti kita mungkin tidak lagi mahu bekerja dibawah arahan seorang bos. Pada masa itu kita inginkan kebebesan bekerja, ya bekerja sendiri akan menjamin kebebasan seperti  yang telah dirasakan oleh ramai usahawan perniagaan internet ketika ini. Akan tiba satu hari nanti anda juga akan "melepaskan" kerja kerajaan atau swasta tersebut.

Bermakna anda juga "melepaskan" pendapatan utama anda.

Pada masa ini, sekiranya anda baru ingin memulakan bisnes, anda sudah mempunyai beberapa kekurangan jika hendak dibandingkan sekiranya anda bermula sekarang.

Contohnya:

1. Jika sekarang anda sudah ada pendapatan tetap dan lebihan wang untuk memulakan bisnes, lebihan wang tersebut boleh dijadikan modal bisnes. Bila pencen nanti, adalah lebih berisiko sekiranya anda menggunakan wang yang anda ada pada masa tersebut padahal setiap bulan anda tiada sumber lain yang memberikan pendapatan kepada anda lagi.

2. Jika sekarang anda sihat, pada masa akan datang, anda sudahpun lanjut usia dan tak terdaya lagi untuk mengharungi cabaran di dalam bisnes. Lebih baik melakukan bisnes semasa anda muda dan sihat.

3. Jika sekarang anda masih lagi bujang atau baru berkahwin, pada masa akan datang, anda mungkin sudah mempunyai 4 orang anak (seperti Kak Engku) yang memerlukan wang ringgit anda juga untuk mereka masuk universiti dan sebagainya.

Kehidupan pada masa akan datang akan lebih mencabar. Itulah sebabnya ramai yang tak mahu ambil tahu realiti sebenar ini. Mereka takut untuk menghadapinya, tetapi masih mengharap sesuatu yang baik akan terjadi, seperti ibubapa akan mewariskan harta, anak-anak akan mempunyai kerja yang baik dan membantu mereka, menggunakan wang pencen sahaja untuk bersara dan banyak lagi.

Semuanya itu seumpama mengharapkan takdir, Kak Engku dan anda pun tahu bahawa berserah kepada takdir semata-mata adalah kurang bijak jika belum berusaha bersungguh-sungguh.

Itulah sebabnya bersempena hari tahun 2013 ini, Kak Engku ingin mencabar anda untuk menjadikan diri anda seorang usahawan, walaupun pada permulaannya dilakukan secara separuh masa.

Bolehkah anda lakukannya?

Kak Engku amat pasti anda sememangnya boleh. :-)


ikhlas,

Kak Engku Bidan Bersalin

p/s : Jika masih tercari-cari bisnes untuk dimulakan. Kak Engku ada solution nya. Jom sertai  Kak Engku Biz Partner. Izinkan Kak Engku membantu membina jati diri usahawan anda. Berminat! Mesej Kat Akak.

Berniaga di era teknologi, modal tidak diperlukan. Ia boleh dilakukan sesegera yang mungkin. Peluang sentiasa ada bagi sesiapa yang mencarinya. Hubungi Kak Engku.


Usahawan Perniagaan Internet, Rawang, Selangor, MALAYSIA.


Thanks

Kak Engku Bidan Bersalin

No comments:

Post a Comment