"Untuk Respon Pantas, WASAP Je Kak Engku"

019 2077 643 (Nak Tanya Soalan)
019 366 7525 (Nak Order Barang)
KEPAKARAN Kak Engku adalah membantu Mama semua untuk mendalami dan mempratikkan ilmu Kehamilan, Berpantang, Penyusuan Dan Penjagaan Bayi secara online agar Mama lebih bersedia, sentiasa ceria dan teruja sebelum dan selepas kelahiran. Di samping menyediakan khidmat nasihat berkaitan barangan keperluan berpantang dan set bersalin yang pratikal digunakan dengan harga yang Murah dan Semestinya ORI.

13 November 2010

Menentukan Saiz Bra (Coli)

Langkah Menentukan Saiz Coli

1) Ukur bahagian bawah payudara dari tengah dada hingga ke bahagian tengah tulang belakang dalam inci. Ukuran ini didarab dua dan ditambah 5. Contohnya jika ukuran itu 14 inci, maka :

A = (14 x 2) + 5 = 33

2) Ukur tengah dada melalui puting payu dara hingga ke bahagian tengah tulang belakang dalam inci. Darabkan ukuran ini dengan dua. Contohnya jika ukurannya ialah 17 inci, maka :

B = (17 x 2) =34

Kira B - A = 34 - 33 = 1

Ukuran cup mengikut kiraan B - A :

Jika B - A = -1, cup size AA
Jika B - A = 0, cup size A
Jika B - A = 1, cup size B
Jika B - A = 2, cup size C

Jadi mengikut kiraan di atas, saiz coli adalah 33B (jika bra disaizkan dalam cm, kira dulu kiraan dalam inci. Dah dapat jawapan baru convert to cm)

6 comments:

  1. tq.ari tu mmg cari cara ukur gak hehe

    ReplyDelete
  2. ni utk saiz breast time preggy ke normal @ kedua2 nya?mekasih

    ReplyDelete
  3. shima: haa ukur jgn tak ukur hehehe

    ReplyDelete
  4. elly hamzah: kedua-duanya boleh hehehe, tapi masa preggy nie mungkin kerap berubah sikit jadi kene rajin ukur la yek hehehe

    ReplyDelete
  5. akak, tumpang tanye.. saye skng tgh preggy 21mgu. tapi bra sedia ade da rase mcm takley nk muat.. nak mintak advice tuk beli bra baru.. byk lg ke pertambahan berat or saiz breasts yg nk kene consider b4 beli bra baru? TQ~

    ReplyDelete
  6. hananako: hehehe selalunye saiz breasts tak la naik banyak sgt, klu nak beli bra tu beli la saiz yang besar sedikit dari saiz yg asalpun dah memadai hehehe, ok jumpe lagi ye. Oppps klu boleh beli terus yg sesuai utk penyusuan, jadi boleh la digunakan utk penyusuan kelak.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Borang Pesanan

Nama:
Email:
No. Tel:
Alamat Penghantaran:
Produk:
Kuantiti:
Harga Anda:
Brg Nak Bila?:

Isikan Je Harga Yang Anda Inginkan, Asalkan Harga Tu LOGIK, Pasti Kak Engku Setuju. Kat Engku Akan Memberi Respon Secepat Yang Mungkin....Insya Allah.


Click here to create your own form.

Mesej & Cadangan

Nama:
Email:
Mesej:

Kak Engku Mengalu-alukan Sebarang Cadangan & Soalan.


Put a website form like this on your site.