"Untuk Respon Pantas, WASAP Je Kak Engku"

019 2077 643 (Nak Tanya Soalan)
019 366 7525 (Nak Order Barang)
KEPAKARAN Kak Engku adalah membantu Mama semua untuk mendalami dan mempratikkan ilmu Kehamilan, Berpantang, Penyusuan Dan Penjagaan Bayi secara online agar Mama lebih bersedia, sentiasa ceria dan teruja sebelum dan selepas kelahiran. Di samping menyediakan khidmat nasihat berkaitan barangan keperluan berpantang dan set bersalin yang pratikal digunakan dengan harga yang Murah dan Semestinya ORI.

28 September 2010

Lihat, Lihat, Lihat (3 - 6 Bulan)

  • Beberapa kajian menyatakan bahawa apabila bayi kerap diberi galakan untuk melihat objek-objek baru, maka lebih tinggi markah ujian kepintarannya apabila bayi mencecah umur 4 tahun.
  • Bawa bayi ke bilik yang berlainan dan di aras yang berlainan (seperti di atas lantai, kerusi dan katil) ini dapat memberikan perubahan yang besar terhadap apa yang dlihatnya.
  • Pilih 3 objek. Pegang satu objek di tangan dan beritahu nama objek tersebut. Buat perkara yang sama pada dua objek lain. Letakkan setiap objek di tangan bayi satu demi satu dan sebutkan nama objek tersebut sekali lagi.
  • Pada masa yang lain, apabila anda memberi objek yang sama kepada bayi, ulangi permainan ini.
  • Sebagai variasi permainan, letakkan objek di belakang anda dan katakan kepada bayi,"di manakah (nama objek) itu?" kemudian alihkan objek itu dari belakang anda dan katakan kepadanya, "ini dia!".

No comments:

Post a Comment