"Untuk Respon Pantas, WASAP Je Kak Engku"

019 2077 643 (Nak Tanya Soalan)
019 366 7525 (Nak Order Barang)
KEPAKARAN Kak Engku adalah membantu Mama semua untuk mendalami dan mempratikkan ilmu Kehamilan, Berpantang, Penyusuan Dan Penjagaan Bayi secara online agar Mama lebih bersedia, sentiasa ceria dan teruja sebelum dan selepas kelahiran. Di samping menyediakan khidmat nasihat berkaitan barangan keperluan berpantang dan set bersalin yang pratikal digunakan dengan harga yang Murah dan Semestinya ORI.

10 January 2010

Set Bersalin Salindah


Set Bersalin Salindah









Salindah ~ Set Lengkap : RM 429.00 (Boleh Tawar Harga)


Kos Penghantaran : PERCUMA


Mengenai Produk :

Pengambilan Salindah sepatutnya dari 12 minggu hamil, tetapi masih sempat mengambil set lengkap walaupun kandungan sudah 24 minggu.

Pengambilan Set Salindah adalah bertujuan menambah dan memperbaiki aliran darah, mengurangkan masalah alahan, menyuburkan perkembangan tian, mengurangkan risiko keguguran, memudahkan bersalin, menghilangkan masalah semasa hamil, ketika bersalin dan selepas bersalin. Mencegah masalah meroyan dan menjurus ke arah memperolehi anak yang sihat dan cerdas.

Keterangan & Cara Penggunaan (Klik di sini)

62 comments:

  1. salanm....
    kak, kami dah beli set salindah. lengkap sblum dan selepas bersalin. boleh ker sblum kami mkn set salindah tp selepas kami mkn set Nona Roguy? minta pandapat akak...

    ReplyDelete
  2. boleh ke makan salindah + NR? tak de side effect ke?

    ReplyDelete
  3. Habibah: Kalau makan set salindah sebelum bersalin dan lepas tu nak makan set nona roguy lak selepas bersalin takpe ataupun guna produk utk rawatan luaran yang berbeza takpe, tak mendatangkan effect.Tapi tak disarankan ambik 2 jenis set yg berbeza utk kegunaan rawatan dalaman bagi rawatan selepas bersalin ini takut mendatangkan effects.

    ReplyDelete
  4. kak engku kalau sy nak mencuba set sebelum bersalin salindah, perlukah sy ambil, vit lain yg klinik bagi.. atau pn set ni telah lengkap...

    ReplyDelete
  5. aja, set salindah nie telah lengkap jadi tak perlu ambil lain2 vitamin yang klinik bagi...klau kandungan bermasalah lebih baik ambil vitamin yang dibekalkan oleh klinik sahaja dan tak perlu ambil salindah.....mekasih.

    ReplyDelete
  6. salam kak
    apa bezanya set sebelum dan selepas bersalin salindah nih? and kak engku rekemen amik yg mana satu. tq-azila

    ReplyDelete
  7. Azila: W/salam, Set Sebelum Salindah adalah bertujuan menambah dan memperbaiki aliran darah, mengurangkan masalah alahan, menyuburkan perkembangan tian, mengurangkan risiko keguguran, memudahkan bersalin, menghilangkan masalah semasa hamil, manakala Set Selepas Salindah adalah bertujuan utk rawatan selepas bersalin serta mencegah masalah meroyan dan sebaginya.

    ReplyDelete
  8. Rosse : salam kak. saya sekarang sdg hamil 3 bulan, 2 minggu. boleh x kalo saya ambik obimin pluz bersama set salindah sbg supplement? terima kasih.

    ReplyDelete
  9. Rosse: w/salam, utk pengetahuan, semasa mengandung kita tak disarankan ambil ubat kecuali atas arahan doktor sahaja. So, nasihatkan akak sebelum rosse nak mengambil sesuatu ubat, adalah lebih baik dapatkan pandangan doktor terlebih dahulu. mekasih.

    ReplyDelete
  10. kak engku,klo sy nak beli yang ceraian punye ade x?sbb sy dh mkn salindah ni,sy x beli set..skrg sy dh nk kne mkn B3..mase beli tuh kat sg Besi,jauh la nk ke sn..kalau kak engku ade jual,sy bli kat akak je..blh amik time sy cek up..

    ReplyDelete
  11. rosma: akak takde jual yang loose, tapi kalau rosma nak nanti akak tanyakan client akak yg sorang tu, sebabnye dia dah beli salindah tapi lepas tu nak tukar ke nona roguy, kalau dia nak jual nanti akak bagitahu leh ke?

    ReplyDelete
  12. salam k engku.. sy da pregnant 8 minggu.. so sy kena mkn salindah kandungan 12minggu.. rasanya perlu tak sy minta pendapat doktor untuk mkn salindah ni??

    ReplyDelete
  13. Puan: w/salam, akak nasihatkan lebih baik dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu ye sebelum mengambil ubat-ubatan.

    ReplyDelete
  14. salam, kak engku, saya dah prgnnt 12 mggu. sy nak mula makan set salindah ni.adakah apabila sy makan suplemen ini saya saya dah tak perlu mkn set ubat 4sekawan yang diberi oleh klinik kesihatan? sy berminat nak beli dgn akk dlm masa terdekat ni. akk biasa guna courier ape utk hantar ke rumah? adakah selamat mggunakan courier tu dan dijamin tidak dilangkah2?

    ReplyDelete
  15. salam enna, tahniah di atas kehamilan puan. Keberkesanan set salindah akak tak pasti. Tapi sepanjang tempoh kehamilan adalah dinasihatkan tidak mengambil sebarang ubatan lain kecuali atas arahan doktor. Ubat 4 sekawan semasa kehamilan adalah penting dan perlu di ambil oleh setiap ibu hamil. Untuk pengetahuan akak menggunakan khidmat pos laju dan barang dijamin selamat tiba. Mekasih

    ReplyDelete
  16. salam k.engku, kalu amik salindah ni ade tak makanan yg tak bole diambil? kalu ambil jugak, tp tak selalu la, ade kesan kt baby tak?

    ReplyDelete
  17. inadzulrina: Wsalam, akak rasa memang ade yang perlu dipantangkan, dalam buku panduannya ada bagitahu, tapi kalau ambik juga akak rasa taklah effect sgt kat baby tapi kalau boleh elakkanlah ye.

    ReplyDelete
  18. Salam...k.engku,kandungan saya dah masuk 29mggu lbh,masih boleh lagi kah saya amik salindah sebelum bersalin?

    ReplyDelete
  19. ita: wsalam, kalau tak silap akak set salindah yg sebelum nie kene ambik seawal kehamilan, so memandangkan dah nak masuk minggu ke 29, akak rasa tak perlu lah kot, akak rasa sudah memadai ubat yang dibekalkan oleh doktor. Ok, bye n jumpe lagi.

    ReplyDelete
  20. Puri: Askm, saya dah buat pembayaran pagi ni dan borang pun telah diisi. Harap maklum.

    ReplyDelete
  21. Puri: Wsalam, ok payment akak dah terima, thanks ye shopping ngan akak, InsyaAllah esok akak pos set tu ye, bye n jumpe lagi.

    ReplyDelete
  22. Salam k.engku
    Saya nak tanya lg ni.. sy ada mkn salindah, tp dlm masa yg sama saya mkn obimin, asid folik, pil zat besi n minum susu.. tp tu sume saya selangkan untuk beberapa jam.. mcm pg, sy mkn salindah (B1), selang 2jam, minum susu. Lepas lunch, sy makan obimin + asid folik (5g)+ pil zat besi.. Mlm sebelum tido sy makan salindah (B1) lg..
    SOALAN SAYA:
    ADAKAH SY PUNYA PENGAMBILAN NUTRIEN SEMASA MENGANDUNG NI OK ATAUPUN BERLEBIHAN.. KALU BERLEBIHAN ADA KESAN X KT BABY? CM ASID FOLIK, KANDUNGAN GRAM DLM OBIMIN HANYA 1G, PAS TU SAYA TAMBAH LG MKN PIL ASID FOLIK YG KLINIK BG 5G.. JD PENGAMBILAN ASID FOLIK SAYA= 6G SEHARI.. ADA APA2 KESAN YG TIDAK BAIK TAK?
    terima kasih.

    ReplyDelete
  23. Inadzulrina: Wsalam, utk pengetahuan ina, memang bagus utk kita mengambil asid folik, zat besi dan sebaginya semasa kehamilan nie, tapi nasihat akak sebelum mengambil apa-apa ubatan selain yang dibekalkan oleh doktor spital adalah lebih elok utk ina mendapatkan pandangan dari daoktor tersebut ye, kerana nasihat doktor mungkin boleh dijadikan panduan dlm menentukan ubat yang perlu kita ambil semasa hamil. Utk pengetahuan ina, selalunya ubat yg dibekalkan oleh doktor ketika kehamilan adalah sudah mencukupi bagi seseorang ibu hamil tersebut tanpa perlu mengambil sebarang suplemen yg lain. Ok bye n jumpe lagi ye.

    ReplyDelete
  24. salam.saya br sahaja melahirkan anak sulung secara pembedahan.anak saya G6PD DEFICIENT.saya nk tanya adakah boleh saya menggunakan set selepas bersalin salindah sedangkan saya menyusukan bayi saya.adakah akan ada komplikasi tertentu kerana anak sy G6PD DEFICIENT..

    ReplyDelete
  25. salam....kandungan saya barau sahaja berusia 13 minggu. sya bercadang untuk mengambil set sebelum bersalin salindah...apabila saya mengambil set ini, bolehkah jikalau sya tidak memakan ubat ubatan yg dibekalkan dr klinik?bolehkah slpas bersalin saya bercadang untuk mengambil produk lain.

    ReplyDelete
  26. Pn: wsalam, utk pengetahuan kita adalah disarankan memakan ubat yang dibekalkan oleh doktor semasa membuat lawatan pemeriksaan di klinik. Utk mengambil set sebelum salindah, akak nasihatkan supaya puan dapatkan terlebih dahulu nasihat daripada doktor yang memeriksa kehamilan puan, kerana doktor tersebut lebih arif mengenai kesihatan puan sepanjang kehamilan ini. Dan sekiranya ingin menggunakan produk yang lain selepas bersalin nanti, pada akak insyaAllah boleh.

    ReplyDelete
  27. salam...
    kak, berapa harga untuk set sebelum bersalin salindah?

    aida

    ReplyDelete
  28. Pn: wsalam, huhuhu akak cuma ada set lengkap je, set salindah sebelum akak takde stok la, sorry ye.bye n jumpe lagi.

    ReplyDelete
  29. Saya Kay... kandungan saya sudah 29 minggu..adakah saya masih boleh ambil produk salindah dari B3 hingga B6.

    ReplyDelete
  30. Kay, akak nasihatkan sebelum ambil apa apa supplemen cuba kay dapatkan nasihat dari doktor yang memeriksa kay ye, tq

    ReplyDelete
  31. salam...kndgn sy dh 34mggu...semasa hamil sy ambil pn set salindah...adakah boleh sy ambil set salindah slps bsalin?

    ReplyDelete
  32. Salam tiey, untuk mengambil set bersalin adalah terpulang kepada tiey nak ambil yang mana satu. Janji set bersalin tu sesuai dengan tiey. Jika masih keliru, boleh rujuk panduan memilih set bersalin yang ada kat dalam blog akak nie. Mekasih n jumpa lagi

    ReplyDelete
  33. slm,kak engku..sy ada mslh ktka mengandung kali Ke2 ni...(threatened abortion)..bole ke sy amalkan set salindah sblm bersalin? dan slps bersalin sy mkn set leesa formula plk?

    ReplyDelete
  34. norazlina: akak rasa lebih baik dapatkan pandangan dari doktor dulu ye sebelum ambik sebarang supplemen ketika hamil. tq.

    ReplyDelete
  35. Hazlin,

    Salam. Boleh ke kita mulakan ambil set salindah ketika usia kandungan 17 minggu?

    ReplyDelete
  36. hazlin: akak nasihatkan dapatkan pandangan dari doktor yg memeriksa kehamilan hazlin dulu tau, kerana doktor lebih arif dengan permasalahan kesihatan hazlin sepanjang kehamilan ini, lagipun ubat yg doktor bagi sepanjang kehamilan sudah lebih daripada mencukupi tanpa perlu ambil apa apa supplemen yg lain.

    ReplyDelete
  37. salam kak engku...sy lyana..sy skrg mengandung 29 minggu dan mengambil set salindah dr usia kandungan 12 minggu..tp masalahnya sejak minggu ke 24, sy mula sakit dibahagian ari-ari dan kejang di betis pada setiap malam...adakah ini disebabkan adakalanya sy terlupa makan pil salindah ini???skrg sy teruskan mengambil set salindah + vitamin kalsium yang diberikan oleh doktor..

    ReplyDelete
  38. lyana: wsalam, susah akak nak explain sebabnye akak tak tengok sendiri, akak nasihatkan cuba lyana buat pemeriksaan kat klinik ye. Ataupun lyana ada check kencing kotor tak?

    ReplyDelete
  39. last check up pd 14/7 arituh masuk kali ke-3 kena kencing kotor..tp skrg rs mcm dh ok, sbb xkerap kencing dan rs mcm x puas kencing tu dah xde mcm sblm ni..kejang di kaki pun dh kurang sejak amik pil B3..cuma sakit di ari-ari tak hilang lagi..sakitnya ketika bangun dr duduk atau baring..bila sakit sy terpaksa tahan dgn tangan, rs mcm baby nk jatuh je..sy ada baca artikel dlm internet ttg sakit ari-ari ni, ada pndpt menyatakan baby dh ke bawah, bila2 ms blh bersalin..kalau betul pndpt ni, mcm mana dengan pil B4,B5 N B6 tuh?

    kemudian, sy nk tanya dgn kak engku bg pihak kawan sy..dier kata kalau dier nak bersalin awal..mcm cukup 36 minggu, so pil B4,B5 N B6 tuh dh blh makan skrg ker?ada effect tak?

    ReplyDelete
  40. salam kak engku...saya belajar diMesir,so pengetahuan dan sumber rujukan agak terhad..ni merupakan kandungan pertama dan sudah pun memasuki bulan ke enam...boleh tak kalau saya nak makan pil salindah beserta ubat yang disarankan doktor (p/s : ada pendapat mengatakan dos ubat-ubatan di Mesir adalah berbeza dengan malaysia)..terima kasih

    ReplyDelete
  41. Lyana: salam, maaf lambat reply. Akak sarankan ke klinik untuk pemeriksaan ye. Pasal salindah tu akak tak sure sory ye. Akak sarankan ikut panduan pengambilan seperti dalam bukupanduan ye. Tq

    ReplyDelete
  42. assalamualaikum mrs zuzati, mekasih sudi ziarah blog dan tanya akak. Untuk makluman sepanjang mengandung kita dinasihatkan supaya tidak mengambil sebarang ubatan tanpa arahan doktor. Akak rasa tak perlu ambil salindah cukup dengan vitamin yang dibekalkan sahaja.Pasal dos ubat-ubatan tu akak tak sure, rasanya doc yang memainkan peranan penting untuk tentukan dos ubat bila merawat pesakit. Tq

    ReplyDelete
  43. terima kasih kak...lagi satu..saya ada penyakit CRHD sejak usia 6 thun...tapi saya dah berhenti makan ubat penicillin sejak umur 20 tahun dan umur sekarang 25 tahun..ada tak perkara yang saya perlu ambil berat memandangkan saya sedang hamil...terima kasih atas respon kak engku

    ReplyDelete
  44. salam Kak... Nak Tanya Salinda B1 tu hanya boleh ambik masa usia kandungan 12minggu ke?
    atau boleh ambik kandungan 9minggu...atau awal kehamilan...lagi.. TQ

    _Raneia

    ReplyDelete
  45. Raneia: wsalam, akak nasihatkan sebelum ambil apa-apa supplemen cuba dapatkan nasihat dari doktor dulu ye

    ReplyDelete
  46. Salam kAk, sy mula mengambil pil salindah dari minggu ke-13 dan sekarang sudah minggu ke 18.. Sy nk tnye jika saya terlupa makan pil tu dlm sehari perlukah saya ganti pd keesokkn harinya.. Doublekn pil.. Atau biarkn shj.

    Dan selama ni cara sy mengambil pil tu pd awal pg dan dlm 10minit kemudian ay mengambil folic asid dan vit. Betul kah cara mengambilan sy.

    Tk
    Sha

    ReplyDelete
  47. salam sha, mekasih sudi tanya akak. Akak nasihatkan jangan ambil pil salndah secara double dos jika terlpa. Nasihatkan akak biarkan sahaja.Okay, puan boleh teruskan pengamilan pil salindah n vitamin seperti biasa atau ada jarak masa 3 jam ye. Tq

    ReplyDelete
  48. salam, kak engku kalu saya menggunakan set salindah sebelum bersalin perlu ke saya mengambil ubat klinik lagi? adakah set salindah telah lengkap dan tak perlu mkn pil klinik lagi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam, akak nasihatkan ubat klinikpun kene ambik, sebabnye doktor lebih mengetahui keadaan kesihatan kita sepanjang kehamilan. tq

      Delete
  49. salam kak engku..
    saya ayraa.. saya berminat nak cuba produk ni.. utk pengetahuan ini kandungan yg ke - 4 dan anak no 5 (sblm ni kembar) saya skg tgh hamil 10 minggu.. masalahnya saya skg tggl satu buah pinggang saje (sebelah kanan terpaksa buang kerana tak berfungsi) selamat ke sayaamik produk ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam ayraa,
      Maaf akak tak pasti. Akak nasihatkan dptkan nasihat dari doktor ye. Tq

      Delete
  50. salam kak, nak tanye.. katekan kalau saya ambil salindah + shaklee skali utk masa berpantang nanti.. kire confinement set lah.. ok ke? or saya just pilih salah satu je?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam,
      Seelok2nya pilih satu. Klau pilih dua2, bila ambil klau blh biar ada jarak 3 jam ye. Tq

      Delete
  51. salam kak engku..
    kawan saya ada hadiahkan set bersalin salindah tp isinya tak berapa lengkap terutamanya set sblm bsalin. soalan saya, blh ke lps bsalin nati sy mkn set ni wlupon x mkn sblm bsalin?

    bntuan kak engku sy dahului dgn ucapn terima kasih =)

    -aqma-

    ReplyDelete
  52. salam....sy nak tanye kak engku...kandungan sy skrg 3bln...tp sy mkn produk shaklee...boleh ke sy mkn produk salindah jugak? atau kene pilih salah satu je....terima kasih kak engku...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam.
      Akak nasihatkan teruskan pengambilan shaklee. Fungsi shaklee n salindah adalah sama. Tq

      Delete
  53. Salam..saye sjk 1st peknen mmg amik salindah lengkap n alhamdulillah sumenye ok.cume peknen kali ni saye ade separuh uri d bwh.blh ke saye mkn salindah?saye dh start mkn pon utk b1 tu dlm minggu ni.tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam. Memandangkan puan telah pun mengambil B1. Rasanya persoalan dah terjawab. Terpulang pd puan untuk meneruskan pengambilan salindah atau tidak. Tq

      Delete
  54. salam..sy preggy da msuk 38w..skrg sy sdg mngmbil B3 & B4..sy mkn B3 pd pagi dan mlm..B4 pula pd tgh hari..dan skrg sy perlu mkn B5 pula..soalan sy, brape tempoh jarak masa yg perlu sy selangkan utk mengambil B3,B4, & B5???sy harap akk faham dgn persoalan sy ni..

    ReplyDelete
  55. Assalamualaikum Kak Engku,
    Sana berminat membeli set salindah /bengkung/tungku. Masalahnya saya berada di New Zealand. Boleh tak Kak Engku email saya supaya saya dapat bertanya lebih lanjut tentang kos penghantaran.
    email saya: syazehan@gmail.com
    Thanks

    ReplyDelete