"Untuk Respon Pantas, WASAP Je Kak Engku"

019 2077 643 (Nak Tanya Soalan)
019 366 7525 (Nak Order Barang)
KEPAKARAN Kak Engku adalah membantu Mama semua untuk mendalami dan mempratikkan ilmu Kehamilan, Berpantang, Penyusuan Dan Penjagaan Bayi secara online agar Mama lebih bersedia, sentiasa ceria dan teruja sebelum dan selepas kelahiran. Di samping menyediakan khidmat nasihat berkaitan barangan keperluan berpantang dan set bersalin yang pratikal digunakan dengan harga yang Murah dan Semestinya ORI.

10 January 2010

Salindah (Detail)

Keterangan & Cara Penggunaan


Set Lengkap Salindah

Cara makan Set Lengkap Salindah

• Tuangkan tablet ke dalam tudung botol, terus letak atas lidah dan kemam sehingga larut.

• Jangan sentuh dengan tangan

• Berpantanglah dari kopi (minuman berkafein), cili, kari, makanan berempah sekurang-kurangnya sebulan sebelum dan selepas bersalin.

• Jangan simpan di dalam peti ais dan jauhi dari barangan elektrik.

• jangan gunakan sudu besi


Produk Kandungan Masa Penggunaan Cara Pengambilan / Penggunaan

Dari awal hamil 3 bulan hingga bersalin:

• B1 (336 biji) mulai 3 bulan (minggu 12) 4 biji 2 kali sehari. Makan hingga habis

• B2 (120 biji) mulai 6 bulan (minggu 24) 2 biji 2 kali sehari. Makan hingga habis

• B3 (336 biji) mulai 7 bulan (minggu 28) 2 biji 2 kali sehari. Makan hingga habis

• B4 (30 biji) 4 minggu sebelum dijangka bersalin 1 biji sehari. Makan sehingga bersalin

• B5 (84 biji) 2 minggu sebelum dijangka bersalin 2 biji 3 kali sehari. Makan sehingga bersalin

• B6 (30 biji) 1 minggu sebelum dijangka bersalin 1 biji sehari (Bila sakit, ambil 1 biji setiap 15 minit)


Selepas bersalin:

• L8 (30 biji) mulai 5 jam selepas bersalin 1 biji setiap jam. Makan sehingga habis. (jika melalui pembedahan,makan hari ketujuh)

• L9 (16 biji) mulai dari hari ke 2 bersalin 1 biji 4 kali sehari

• L10 (96 biji) mulai dari hari ke 6 bersalin 2 biji 3 kali sehari

• L11 (220 ml) mulai dari hari ke 7 atau diminum selepas sehari makan L10 2 sudu 3 kali sehari sebelum makan

• L12 (96 biji) mulai dari hari ke 21 atau selepas habiskan L10 makan 2 biji 2 kali sehari. Makan sehingga habis

• L7 (30 ml) penggunaan luaran basahkan kapas, lekap pada luka dan pusat bayi

• B4 (30 biji) 4 minggu sebelum dijangka bersalin 1 biji sehari. Makan sehingga bersalin

• B5 (84 biji) 2 minggu sebelum dijangka bersalin 2 biji 3 kali sehari. Makan sehingga bersalin

• B6 (30 biji) 1 minggu sebelum dijangka bersalin 1 biji sehari (Bila sakit, ambil 1 biji setiap 15 minit)



Salindah ~ Set Sebelum Bersalin

Cara makan Salindah ~ Set Sebelum Bersalin

• Tuangkan tablet ke dalam tudung botol, terus letak atas lidah dan kemam sehingga larut.

• Jangan sentuh dengan tangan

• Berpantanglah dari kopi (minuman berkafein), cili, kari, makanan berempah sekurang-kurangnya sebulan sebelum dan selepas bersalin.

• Jangan simpan di dalam peti ais dan jauhi dari barangan elektrik

• jangan gunakan sudu besi.


Produk Kandungan Masa Penggunaan Cara Pengambilan / Penggunaan

Dari awal kehamilan dari 3 bulan hingga bersalin:

• B1 (336 biji) mulai 3 bulan (minggu 12) 4 biji 2 kali sehari. Makan hingga habis.) mulai 6 bulan (minggu 24) 2 biji 2 kali sehari. Makan hingga habis.

• B3 (336 biji) mulai 7 bulan (minggu 28) 2 biji 2 kali sehari. Makan hingga habis.

• B4 (30 biji) 4 minggu sebelum dijangka bersalin 1 biji sehari. Makan sehingga bersalin.

• B5 (84 biji) 2 minggu sebelum dijangka bersalin 2 biji 3 kali sehari. Makan sehingga bersalin.

• B6 (30 biji) 1 minggu sebelum dijangka bersalin 1 biji sehari (Bila sakit, ambil 1 biji setiap 15 minit).



Salindah ~ Set Selepas Bersalin

Cara makan Salindah ~ Set Selepas Bersalin

• Tuangkan tablet ke dalam tudung botol, terus letak atas lidah dan kemam sehingga larut.

• Jangan sentuh dengan tangan

• Berpantanglah dari kopi (minuman berkafein), cili, kari, makanan berempah sekurang-kurangnya sebulan sebelum dan selepas bersalin.

• Jangan simpan didalam peti ais dan jauhi dari barangan elektrik

• jangan gunakan sudu besi.


Produk Kandungan Masa Penggunaan Cara Pengambilan / Penggunaan

Selepas bersalin:

• L7 (30 ml) penggunaan luaran basahkan kapas, lekap pada luka dan pusat bayi.

• L8 (30 biji) mulai 5 jam selepas bersalin 1 biji setiap jam. Makan sehingga habis. (jika melalui pembedahan,makan hari ketujuh).

• L9 (16 biji) mulai dari hari ke 2 bersalin 1 biji 4 kali sehari.

• L10 (96 biji) mulai dari hari ke 6 bersalin 2 biji 3 kali sehari.

• L11 (220 ml) mulai dari hari ke 7 atau diminum selepas sehari makan L10 2 sudu 3 kali sehari sebelum makan.

• L12 (96 biji) mulai dari hari ke 21 atau selepas habiskan L10 makan 2 biji 2 kali sehari. Makan sehingga habis.

5 comments:

  1. salam..

    kak engku,tumpang tanye cket..sy da 19week peknen..tp br tpikir nk amek set salindah..so nk mntk pendapat kak engku samada sy perlu amek full set ke cane?
    kalo order dr kak engku agak2 dpt diskaun x?hehe
    tq k.engku..slamt bpose :)

    ReplyDelete
  2. salam... saya nak ambik set salindah yg utk selepas keguguran, boleh x kak engku syorkan yg mana???

    ReplyDelete
  3. salam.klau ikt aturan makan B1 adelah 2 biji 2kali sehari (ade ditulis di botol) tpi akk tulis dekat cni 4 biji 2 kali sehari..yg mne satu yg betul ye kak?

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum kak Engku,
    Saya hendak mencari set bersalin yang sesuai untuk adik saya. Dia dijangka bersalin pada 3 Januari 2013 nanti & ini merupakan kehamilan pertama beliau. Untuk makluman Kak Engku, adik saya ni menghidap sejenis penyakit yang berkaitan dengan darah iaitu Thrombocytopenia. Beliau tidak berani untuk membeli set bersalin sembarangan & telah meminta nasihat dari saya. Masalahnya saya juga tidak tahu set apa yg sesuai untuk beliau ambil ketika berpantang nanti. Maka, saya amat berharap agar kak Engku dapat memberi nasihat dan mencadangkan set bersalin yang sesuai untuk beliau. Maklumbalas yang segera dari kak engku amat saya harapkan.

    Terima kasih.

    ReplyDelete
  5. Wsalam, thanks ye sudi singgah blog akak. Ok sebenarnya akakpun tak berapa pasti sgt utk rekomen set bersalin mana yang sesuai dengan keadaan penyakit yang dialami oleh adik puan, sebabnya akak tak pernah mengalami situasi sebegini. Akak nasihatkan cuba puan bertanyakan pada doktor, mungkin doktor dapat memberikan cadangan dan pandangan mengenai perkara ini, kerana doktor lebih arif mengenai hal ehwal ubat dan perawatan. tq.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Borang Pesanan

Nama:
Email:
No. Tel:
Alamat Penghantaran:
Produk:
Kuantiti:
Harga Anda:
Brg Nak Bila?:

Isikan Je Harga Yang Anda Inginkan, Asalkan Harga Tu LOGIK, Pasti Kak Engku Setuju. Kat Engku Akan Memberi Respon Secepat Yang Mungkin....Insya Allah.


Click here to create your own form.

Mesej & Cadangan

Nama:
Email:
Mesej:

Kak Engku Mengalu-alukan Sebarang Cadangan & Soalan.


Put a website form like this on your site.