"Untuk Respon Pantas, WASAP Je Kak Engku"

019 2077 643 (Nak Tanya Soalan)
019 366 7525 (Nak Order Barang)
KEPAKARAN Kak Engku adalah membantu Mama semua untuk mendalami dan mempratikkan ilmu Kehamilan, Berpantang, Penyusuan Dan Penjagaan Bayi secara online agar Mama lebih bersedia, sentiasa ceria dan teruja sebelum dan selepas kelahiran. Di samping menyediakan khidmat nasihat berkaitan barangan keperluan berpantang dan set bersalin yang pratikal digunakan dengan harga yang Murah dan Semestinya ORI.

02 November 2012

Tips Latihan Guna Botol (Susu Ibu Perahan)

Bayi sememangnya bijak! Struktur puting dan botol yang berbeza dengan kulit anda mungkin membuatkannya menolak untuk minum daripada botol. Jika anda mahu melatih bayi minum Susu Ibu Perahan sebelum kembali bekerja, biarkan orang lain melakukannya dan BUKANNYA anda! Ia akan membiarkan dirinya kelaparan.

Jika bayi masih menolak untuk minum Susu Ibu Perahan menggunakan botol, bawa dia berjalan perlahan-lahan sambil memujuknya. Ada baiknya tinggalkan tudung ataupun baju anda kepada pengasuh bagi menenangkannya ketika minum Susu Ibu Perahan.

1 comment:

  1. assalamualaikum kak engku...

    anak sy berumur 2 bulan.dah sebulan sy ajar anak gune botol susu tp dia xnak langsung. sy perah & masukkn dlm botol pon dia xnak...mcm mane ni kak...dah mcm2 jenis botol& puting sy gune tapi xberkesan. sekarang ni kalau sy keluar bekerja, babysitter hanye pancutkan susu ke dalam mulut dia. sy risau kalau berat badannye tak naik. harap akak dpt membantu.

    ReplyDelete