"Untuk Respon Pantas, WASAP Je Kak Engku"

019 2077 643 (Nak Tanya Soalan)
019 366 7525 (Nak Order Barang)
KEPAKARAN Kak Engku adalah membantu Mama semua untuk mendalami dan mempratikkan ilmu Kehamilan, Berpantang, Penyusuan Dan Penjagaan Bayi secara online agar Mama lebih bersedia, sentiasa ceria dan teruja sebelum dan selepas kelahiran. Di samping menyediakan khidmat nasihat berkaitan barangan keperluan berpantang dan set bersalin yang pratikal digunakan dengan harga yang Murah dan Semestinya ORI.

25 March 2010

Ingin Cepat Hamil?

Pada sesetengah pasangan, setelah berkahwin, mereka tidak sabar menantikan kehadiran cahaya mata. Malah, ada yang mula rasa kecewa dan bimbang apabila tidak juga hamil walaupun usia perkahwinan baru memasukki tahun pertama. Bagi anda yang ingin cepat hamil, selain berdoa pada Tuhan, anda juga boleh mengikut tip di bawah ini.

Kualiti Hubungan

Kualiti hubungan seksual anda suami isteri bukan dipengaruhi dengan kekerapan melakukan hubungan. Bukan bermakna semakin banyak melakukan hubungan, semakin mudah untuk hamil. Sebaiknya tentukan waktu subur anda. Wanita mempunyai waktu tertentu yang menandakan mereka sedang subur. Ketika inilah hubungan bersama suami perlu dilakukan untuk meningkatkan peluang anda untuk hamil.

Keasaman Vagina

Sekalin kualiti hubungan suami isteri, anda juga harus menjaga keasaman vagina. Pastikan kebersihan vagina terjaga agar anda terhindar daripada masalah keputihan, ini kerana masalah keputihan boleh menjadi salah satu faktor yang menggagalkan anda hamil kerana menyukarkan sperma untuk sampai ke telur. Klik sini untuk pelajari cara merawat keputihan.

Ketenangan

Hubungan suami isteri yang dilakukan atas dasar suka sama suka dan dalam keadaan tenang lebih mudah membuat anda hamil daripada melakukan hubungan kerana terpaksa atau tanpa perasaan. Hubungan yang dilakukan sewaktu anda dalam keadaan stress (termasuk stress kerana masih gagal hamil) akan menghilangkan kenikmatan hubungan itu sendiri sekaligus mengurangkan peluang untuk anda hamil.

Selain itu anda juga boleh mendapatkan info tambahan disini.
1. Rahsia Mudah Hamil
2. Panduan Senang Hamil

3. Teknik Dan Posisi Hubungan Intim Bersama Pasangan

Nota : Melakukan urutan dan mengambil ubat / suplemen untuk hamil juga merupakan satu ikhtiar yang perlu dicuba, Insya Allah dengan izinNya segalanya berkemungkinan.

No comments:

Post a Comment