KEPAKARAN Kak Engku adalah membantu Mama semua untuk mendalami dan mempratikkan ilmu Kehamilan, Berpantang, Penyusuan Dan Penjagaan Bayi secara online agar Mama lebih bersedia, sentiasa ceria dan teruja sebelum dan selepas kelahiran. Di samping menyediakan khidmat nasihat berkaitan barangan keperluan berpantang dan set bersalin yang pratikal digunakan dengan harga yang Murah serta Kualiti yang dijamin Tulin.

09 January 2010

Set Nona Roguy (Detail)

Keterangan & Cara Penggunaan

Phytonatal
90 tablets (30 hari) - 140.00 / 180 tablets (44 hari) - RM205.00

Untuk di makan

Khasiat Membantu membersihkan rahim dengan mengeluarkan angin lendir dan darah kotoran dalam sistem badan. Menyegarkan fungsi rahim serta mengeluarkan susu yang segar dan menambahkan daya tenaga semasa pantang. Mengimbangkan kembali sistem badan. Memperbaiki perjalanan darah. Meringankan dan mengencangkan badan. Baik untuk membuang lemak dan sakit anggota, angin meroyan, kembung perut, melawaskan pembuangan air besar dan kecil. Memelihara kesihatan dan kecantikan.

Cara pemakanan

Bersalin Normal - Disyorkan mengambil tablet Phytonatal pada hari ke 4 selepas bersalin
Bersalin Pembedahan - Disyorkan mengambil tablet Phytonatal pada hari ke 7 selepas bersalin (bergantung pada kesihatan ibu bersalin)

Dosej Kapsul

A. Untuk Kelawasan biasa harian (3-5 biji sebelum sarapan)
b. Bagi yang sembelit harian (3-5 biji pagi / 3-5 biji tengahari / 3-5 biji petang / 3-5 biji malam).

Dosej Paket

A. Untuk kelawasan biasa Harian
(1-2 pkt herbanika rempah bersalin - sebelum sarapan)

B. Bagi yang sembelit Harian
( 2pkt herbanika rempah bersalin - sebelum sarapan)


Krim Herbanika Barut
RM55.00 - 60 gm

Digunakan secara tradisional untuk mengencangkan kembali otot-otot perut terutamanya bagi wanita selepas bersalin. Juga digunakan untuk membantu melegakan sakit sendi dan otot.

Khasiat Mengamalkannya :

a. Mengecutkan rahim, mengeluarkan darah nifas dan kotoran dari rahim.

b. Mengembalikan kesegaran kulit perut yang lembik dan mengurangkan kedutan.

c. parut dan jalur pecahan pada perut.

d. Mengempiskan perut yang buncit dan merampingkan pinggang


Cara Penggunaan

Diamalkan bermula hari ke 4 – 40

a. Digunakan dua (2) kali sehari pada sebelah pagi selepas mandi dan pada sebelah malam (sebelum tidur).

b. Sapu Herbanika Barut Krim ke seluruh perut dan pinggang.

c. Lumurkan Minyak Herbanika kemudian sapukan Herbanika Barut Krim ke pinggang, perut dan bahagian ari-ari.

d. Pakailah bengkung.

e. Dilakukan 2 kali sehari iaitu pada waktu pagi dan petang.

f. Pada waktu petang, bersihkan dan pakai semula seperti cara di atas. Gantikan dengan bengkung yang baru atau bersih.

g. Pakai sepanjang malam. Seeloknya memakai Serbuk Hernanika Barut pada sebelah pagi dan Herbanika Barut Krim pada sebelah petang atau memilih salah satu.

Untuk Kegunaan Luar

Khasiat Sangat berkesan untuk ibu-ibu yang perutnya membesar selepas bersalin. Dapat mengatasi perut yang lembik, kembang, kendur dan buncit. Dapat menghilangkan parut-parut dan jaluran pecah-pecah di kulit perut. Membantu melicinkan perjalanan darah dan mengeluarkan darah-darah busuk dari saluran rahim. Dapat merampingkan pinggang dan mengempiskan perut.


Serbuk Herbanika Barut
RM60.00 - 150 gm

Digunakan secara tradisional untuk mengencangkan kembali otot-otot perut terutamanya bagi wanita selepas bersalin. Juga digunakan untuk membantu melegakan sakit sendi dan otot.

Khasiat Mengamalkannya :

a. Mengecutkan rahim, mengeluarkan darah nifas dan kotoran dari rahim.

b. Mengembalikan kesegaran kulit perut yang lembik dan mengurangkan kedutan.

c. parut dan jalur pecahan pada perut.

d. Mengempiskan perut yang buncit dan merampingkan pinggang

Cara Penggunaannya :

1-2 sudu besar Herbanika Barut di masak dengan 4 sudu besar Asam Jawa di dalam periuk tanah, masukkan air secukupnya. Seelok-eloknya biarlah tidak terlalu cair dan tidak terlalu pekat. Kacau sehingga sebati dan biarkan seketika. Setelah masak, biarkan ia agak suam, baru lumurkan ke seluruh pinggang, perut dan bahagian ari-ari.

Sebelum menggunakan Herbanika Barut. Lumurkan Minyak Herbanika ke bahagian atas perut, ari-ari, pinggang dan peha. Lepas itu barulah ikat kain barut dengan kejab.

Lakukan 2 kali sehari.

Pagi (di gunakan selepas mandi)

Petang (7 mlm) - Bukakan ikatan barut dan cuci bahagian perut dan pinggang dengan Minyak Herbanika, Kemudian ulangi menggunakan Herbanika Ramping Perut suam-suam panas dan ikat semula barut.Biarkan berbarut sehingga pagi.

Perhatian

Bagi yang bersalin secara pembedahan gunakan Herbanika Ramping Perut selepas 1 bulan bersalin.

Cara penggunaan :

Selepas sebulan

Gunakan Herbanika Ramping Perut di bahagian atas dan bawah abdomen, di bekas jahitan, belakang dan pinggul seperti cara-cara yang di beri untuk penggunaan bersalin secara normal.

Adalah sangat baik dan berkesan bagi yang bersalin secara pembedahan untuk memakai barut atau bengkung dengan ketat dan kejab yang selesa supaya:-

a. Dapat mengencangkan dan mengempiskan abdomen anda
b. Dapat melangsingkan pinggang anda
c. Dapat mengurangkan atau menghilangkan bekas parut kulit.


Uncang Cuci Herbanika
5 t-baq RM35.00 / 10 t-baq RM70.00 / 15 t-baq RM100.00

Untuk kegunaan luar Digunakan sebagai air cebok semasa menjalani rawatan selepas bersalin, membantu mengawal berbagai penyakit selepas bersalin, penyakit kulit yang berair, kering, berkuping, berdarah dan bernanah. Mempercepatkan kesembuhan bagi luka berkudis, luka pembedahan, luka dan kudis penyakit kencing manis dan infeksi di bahagian sulit (lelaki / perempuan).

Cara kegunaan:

Ambil 1/2 pkt Herbanika Uncang Cuci campur : liter air panas mendidih. Biarkan warna menukar kekuningan herba, guna airnya yang masih panas yang tidak melecurkan. Gunakan kapas untuk mencuci bahagian sulit selepas buang air kecil bagi ibu-ibu dalam pantang atau infeksi tempat sulit. Untuk kegunaan lain, boleh di amal menggunakan kapas, membersihkan tempat-tempat yang berpenyakit, sebelum sapu ubat-ubat sakit kulit.
Boleh diamal 2 sehingga 3 kali sehari iaitu (Pagi dan Malam) atau ( Pagi, Petang dan Malam) sehingga ia tidak mengeluarkan warna herba lagi.

a) Gunakan Herbanika Uncang Cuci untuk membersihkan dan mencebok bahagian tempat sulit semasa dalam pantang untuk menjaga kebersihan dan kesegaran tempat sulit.

b) Setiap kali selepas membersihkan tempat sulit : sapukan Minyak Mustajab di bahagian tempat sulit dan tuangkan Minyak Mustajab ke atas Tuala Wanita.

c) Jika ada luka atau luka yang belum sembuh, ambil 1 pkt Mustajab Muda Mesra (Pembersih Dalaman) di campur dengan Minyak Mustajab dan buat seperti Krim Herba. Sapu di bahagian yang luka itu, setiap kali bahagian itu di bersihkan. Jika luka sudah sembuh, sapu Minyak Mustajab sahaja di bahagian tempat sulit sehingga habis pantang bersalin.


Herbanika Lulur ~ Untuk kegunaan Luar
150 gm RM60.00

Khasiat

Membantu menegangkan payudara yang kendur. Memecahkan lemak serta lendir yang degil dan memgembalikan kepejalan badan. Pembersih antiseptik yang membantu mengatasi penyakit dan mempercepatkan pemulihan serta mengatasi panyakit kebas, mudah sejuk, urat saraf serta peluh yang berbau. Mengecutkan bengkak-bengkak yang di sebabkan oleh angin lendir di sendi, peluh yang berbau dan urat-urat timbul.

Membantu sebagai penyegar dan penyental kulit daripada daki mati, parut hitam, parut bersalin, jeragat hitam, kulit kasar dan berjerawat. Terbukti keberkesanannya bagi lelaki dan perempuan.

Cara kegunaan:

a) Selepas mandi, duduk atas tikar atau plastik dan mulai lulur seluruh badan seperti berikut :

1/2 sudu besar Herbanika Lulur di campur dengan air panas suam serta sedikit air florida ( Jika perlu). Gosokkan ke atas kulit badan, kaki, betis, tapak kaki, tangan, lengan dan belakang.

b) Guna air Florida untuk lulur supaya tidak bertepek-tepek.

c) Sapu kaki dan tapak kaki dengan air Florida dan pakai stokin yang tipis.


Akar Herbanika ~ Untuk Diminum
15 t-bag RM70.00 / 30 t-bag RM100.00

Khasiat

Menyegarkan urat saraf dan membantu mengeluarkan susu segar dan pekat. Ia dapat mengurangkan air yang berlebihan dalam badan. Melawaskan pembuangan air kecil, meringankan badan, membantu memecahkan lemak yang degil dan mengurangkan keletihan serta sakit-sakit sendi, juga untuk mengawal bau badan.

Bagi lelaki, untuk penyuburan benih dan menghindarkan angin pasang.
Ambil 1 pt Akar Herbanika di campurkan dengan 1 cawan air panas. Jika terlalu pekat bolehlah ditambah air sehingga ia menjadi cair. Boleh di campur dengan gula batu atau madu lebah jika perlu. Minum air Akar Herbanika suam-suam panas sebagai ganti minuman biasa. Sehari 3-4 cawan.

Nasihat Untuk penjagaan intensif bagi mempercepatkan penyemburan luka dalaman. Adalah di nasihatkan mengamalkan meminum air Resipi Halia seperti berikut:

Resipi Halia 1-2 sudu teh Madu Arab (boleh di dapati di Nona Roguy)
1 sudu teh Air Gamat 1 sudu teh Pati Halia

Campur bahan-bahan di atas di dalam cawan dan di tambah dengan air suam secukupnya.

Bagi yang bersalin secara normal :

Pengambilan setiap pagi selama seminggu bermula dari selepas bersalin.

Bagi yang bersalin secara pembedahan :

Pengambilan setiap pagi selama 2 minggu bermula dari selapas bersalin. Selepas tamat tempoh pantang bersalin. - Setiap kali selepas bersama suami, perlu membersihkan tempat sulit dan sapu Minyak Mustajab ke dalam saluran faraj serta luaranya untuk memelihara kebersihan dan kesegarannya.

Selalu menggunakan Mustajab Harmonis untuk kesegaran saluran faraj. Teruskan amalan meminum air Akar Herbanika sebagai Teh Herba untuk menjaga kesegaran dan kecantikan.


Minyak Herbanika ~ Untuk kegunaan luar
130 ml RM68.00 / 260 ml RM105.00.

Khasiat

Membantu melembut dan mengencangkan kembali kulit perut. Di sediakan khusus untuk ibu-ibu yang menjalani rawatan selepas bersalin. Minyak pelembap melembutkan dan mengencangkan kembali perut yang kendur, lembik, dan pecah-pecah berjalur. Dapat menyegarkan urat saraf dan otot- otot yang lemah, kulit-kulit badan dan payudara yang kendur. Membantu melicinkan peredaran darah dan mengeluarkan angin kotoran melalui liang-liang roma badan.

Cara kegunaan :

Minyak Herbanika di pinggang, perut, bahagian ari-ari dan celah-celah peha. Sangat mujarab digunakan untuk urut. Boleh guna bengkung (jika perlu), ikat biar selesa.

Perhatian :

a) Guna Minyak Herbanika sebelum menggunakan Herbanika Ramping Perut.

b) Bagi yang bersalin secara pembedahan.

Cara kegunaan :

Selama sebulan : Hanya sapu Minyak Herbanika ke bahagian abdomen atas dan bawah, belakang serta bahagian pinggul dan gunakan kain barut atau bengkung untuk membarut bahagian-bahagian tersebut.

Bagaimana cara untuk mengamal dan mengunakan produk Herbanika bersalin dengan betul semasa dalam tempoh berpantang?

Amalan Minggu Pertama

Minum 3-5 mug Akar Herbanika setiap hari. Anda boleh melakukan penyediaan ini dengan cara merebuskan 5 paket uncang Akar Herbanika bersama 1 liter air.Tuangkan kedalam flask atau termos untuk mengekalkan kepanasannya. Tambahkan 1 sudu teh madu lebah asli setiap kali hendak minum. Minum suam panas.

Amalan phytonatal sepanjang tempoh berpantang - Bagi pergerakan pembuangan harian air besar jenis normal:- Amalkan 2-3 tablet Phyto Natal 1 x sehari bermula hari ke 4 atau seminggu selepas melahirkan dan diteruskan pengambilannya sehingga hari ke 30 atau 100 hari. Amalkannya bersama minuman Akar Herbanika.

Bagi pergerakan pembuangan harian air besar jenis sensitif:- Amalkan 1-2 tablet Phyto Natal 1 x sehari atau secara selang sehari bermula hari ke 4 atau seminggu selepas melahirkan dan diteruskan sehingga hari ke 30 atau 100 hari. Amalkannya bersama minuman Akar Herbanika.

Bagi pergerakan pembuangan harian air besar jenis sembelit:- Amalkan 5-10 tablet Phyto Natal 1 x sehari seabagi amalan harian atau 5 tablet waktu pagi dan 5 tablet lagi sebelum tidur. Amalan diatas ini perlu dimulakan sejurus selepas melahirkan atau dari hari ke 4 dan diteruskan pengambilannya sehingga 30- 100 hari. Untuk mendapat kesan yang lebih baik, amalkannya bersama minuman Akar Herbanika.

Untuk Pengunaan Harian Luaran Tubuh (hari 1 – 40) Sapukan Minyak Herbanika ke bahagian atasan perut, bawahan dan sekitar perut dan bekas jahitan bagi penyembuhan segera luka bekas jahitan untuk ibu yang melahirkan secara pembedahan atau episiotomi. Untuk memperbaiki aliran darah, lumurkan secukupnya kebahagian belakang pinggang, celahan dalam peha, peha dan kaki dengan urutan lembut . Sapukan 2-3 x sehari.

Penjagaan harian peribadi :

Bersihkan terlebih dahulu bahagian sulit dengan air suam.Tuangkan 1-2 titik Barra Gel ke bahagian kawasan sulit. Bersih dan lakukan cucian secara keseluruhannya dengan air suam. Kesat kering.Tuang basahkan Minyak Herbanika ke atas tuala wanita / pad sebelum memakainya dengan selesa.

Herba Pembersih harian tubuh.

Semasa menjalani tempoh berpantang 30-40 hari , bagi membantu memberikan kesegaran pada tubuh , gunakan Barra Gel sebagai pembersih bahagian kulit tubuh dan juga dikawasan payudara, lakukan gosokan lembut.


Mandi dengan air suam panas.Cuci rambut dengan air paip dan kesat kering. Ini adalah bagi mencegah kepanasan dan pening kepala.

Untuk pemeliharaan payudara

Urut kebahagian sekitar payudara dengan Minyak Herbanika dan picit perlahan-lahan bahagian puting untuk mengalakkan lagi pengeluaran susu. Sekiranya mendapati berlaku pembengkakkan, rendamkan tuala kecil ke dalam air panas dan lekapkan perlahan-lahan kebahagian payudara yang mengalami pembengkakkan. Ulangi prosedur diatas sehingga pembengkakan surut. Kesat kering. Sapu dan lumurkan pula Minyak Herbanika sekali lagi kebahagian payudara.Sekiranya hendak menyusui bayi ,pastikan terlebih dahulu membersihkan bahagian puting anda dari kesan minyak.

139 comments:

  1. kak engku.. nnt saya nak jadi ahli NR lah.. boleh tak? nnt dah dekat2 nak bersalin saya order ngan akak ya...

    ReplyDelete
  2. Kayda: pasai nak jadi ahli NR tu....nanti akak siasatkan dulu yek....sebabnye akak takde info pasai nie...sabar dulu yek...hehehe

    ReplyDelete
  3. kak engku, dalam set NR nie x ader pilis ker??
    ok ker? x aper ke klu x pakai pilis masa berpantang?

    ReplyDelete
  4. ayu: dlm set nr memang takde pilis, pilis nie kalau tak pakaipun takpe hehehe

    ReplyDelete
  5. kak engku, saya baca cara menggunakan serbuk herbanika barut tu mcm rumit je.. nk kena masak dgn asam jawa guna periuk tanah.. kalu sy dlm pantang, siapalah yg nak buatkan untuk sy selama 44hari tu? ade x cara lain?? kalu masak sekali guna untuk selama 44minggu bole x?

    ReplyDelete
  6. Puan: hehehe yg nie jenis serbuk, kalau malas nak guna yang nie, boleh tukar kepada krim barut herbanika. Lagipun dalam set Nr yang disertakan adalah jenis krim barut herbanika.

    ReplyDelete
  7. askum akak..bagusla info ne..tapi saya ada kemusykilan la akak:
    1. bila masa nak pkai benda22 ne,nak mengurut ag nak bengkung ag?
    2. sekiranya kalu saya ada tertinggal/terlupa mkn mane22 jamu sprti yang dinyatakan..adakah ada efect pada saya?
    3. dlm cara2 penggunaan ne ada dinyatakan bahawa kena kurangkan dos sekiranya baby ada kuning...so kalu nak kurangkan tu mcm mane?
    4. amalan berpantang ne kena diteruskan selepas 44 hari jugak?smpai bila?
    maaf la akak..saya excited nak tau sbb baru nak belajar berpantang kan...ne anak sulung..org tua22 kata anak sulung yang perlu berpantang betoi22 tkt efect dikemudian hari.

    ReplyDelete
  8. Pn. : Wsalam, thanks sudi singgah blog akak.
    1. Dalam set nie hanya 2 ubat je yg kene makan iaitu pytonatal dan juga akar herbanika, yg lain lain tu semuanya ubat satu dan juga ubat cuci, jadi selalunya semasa mengurut kite perlukan ubat sapu, manakala ketika membasuh atau mencuci luka bersalin kita memerlukan ubat cuci dan manakala selepas berurut barulah kita dipakikan bengkung. Jadi jangan takiut semua ubat tu memang diperlukan hehehe.

    2. Kalau terlupa makan jamu, InsyaAllah takde mendatangkan apa apa efeect.

    3. Maksud akak kurangkan dos tu camni ye. Kalau dalam sehari tu kita disarankan ambik 2 biji, sebagai langkah mengurangkan dos pengambilan, kita cuma ambik sebiji sahajalah utk sehari.

    4. Selalunya amalan berpantang nie digalakkan berpantang selama 100 hari (kata org tua tua, biarlah luka luar dan dalam tu baik sepenuhnya sebelum beraksi semula hehehe). Yg berpantang 44 hari tu, maksudnya berpantang yang paling minima la tu hehehe.

    Okay ye, bye n jumpe lagi.

    ReplyDelete
  9. Salam kak engku,

    Saya berminat yang set rm290 tu. Tapi nak ganti pil Phytonatal 180 tablets (44 hari). Jadi, berapa harganya?
    Air florida tu ape? TQ. Nak due 21 oct.2010 ni.

    ReplyDelete
  10. Rozzeta: Wsalam, Akak rasa macam nie lebih senang, Rozzeta ambik set nr + pytonatal 90 biji, jadi harganya RM290.00 + RM100.00 = RM390.00, sebabnya kalau beli secara loose lagi mahal. thanks ye, bye n jumpe lagi.

    ReplyDelete
  11. Salam Kak engku,
    address saya kat UTM Jalan Semarak. nanti bile2 sampai call hp ok. If nak hantar rumah: Kuarters Krjn jln. U-Thant, jln 1/76 off jln kg. pandan, 55100 KL. dekat area desa pandan, opposite Raintree club and dekat ngan kedutaan jln ampang hilir.

    ReplyDelete
  12. Kak Engku saya berminat nak beli set NR ni.. masih ade stock tak? Kalau ada saya nak order..
    Terima kasih

    ReplyDelete
  13. Pn: set NR nie masih ade lagi stok meh la order ngan akak hehehe

    ReplyDelete
  14. salam kak engku,
    nak tanya, kalau saya baru nk start mkn tablet Phytonatal selepas habis pantang boleh ke?

    ReplyDelete
  15. Nana: wsalam, boleh...hehehe

    ReplyDelete
  16. kak engku, satu lagi saya nak tanya. saya sedang menyusukan anak sekarang ini. Jadi, ada apa-apa permasalahan pada anak saya tak sekiranya saya mengambil Akar Herbanika bersama phytonatal?

    ReplyDelete
  17. nana: InsyaAllah tidak mendatangkan effect pada penyusuan, tapi kalau terdapat effect, apa yang perlu dilakukan ialah kurangkan dos pengambilan ubat tersebut, itu je.

    ReplyDelete
  18. Salam,

    Bagi Akar Herbanika, 1 uncang boleh minum berapa kali? Kalau satu uncang secawan, sehari kalau kena minum 3-4 cawan cepat lah habis Akar Herbanika tu.. Tul tak Kak?

    ReplyDelete
  19. Pn: Wsalam

    INI CARA PENGGUNAANNYA

    Diamalkan bermula hari ke 4-50
    (Boleh diteruskan sehingga 100 hari jika mahu)
    Rebus 1 pkt uncang Akar Herbanika dengan sukatan 1 liter air sehingga keluar pati teh herba. Campurkan 1 sudu teh Madu Lebah Asli sebagai penawar & sumber tenaga. Minum suam panas 3 - 4 cawan sehari.Jika berpenyakit Kencing Manis, minum tanpa Madu Lebah.

    Jika mengalami lebihan angin dalam badan, didihkan 5 paket uncang akar herbanika bersama-sama halia tua dalam 1 liter air. Tambahkan madu asli. Minum ketika suam-suam.

    Jika mengalami lebihan angin dalam badan, didihkan 5 paket uncang akar herbanika bersama-sama halia tua dalam 1 liter air. Tambahkan madu asli. Minum ketika suam-suam.

    Boleh disimpan didalam termos untuk mengekalkan kepanasannya.

    Untuk Amalan Kesihatan

    Individu-1 mug setiap kali minum (3 kali sehari)
    1 atau 2 uncang Akar Herbanika dicampurkan dengan 1 mug air mendidih. Jika terlalu pekat boleh ditambah air sehingga menjadi seperti air teh cair. Boleh dicampur dengan madu lebah untuk menyedapkan teh herba ini. Minum air Akar Herbanika suam-suam panas.

    Seisi keluarga-1 mug setiap kali minum (3 kali sehari) 2 atau 3 uncang Akar Herbanika dicampurkan dengan 5 cawan / 1 teko air mendidih. Jika terlalu pekat boleh ditambah air sehingga menjadi seperti air teh cair. Boleh dicampur dengan madu lebah untuk menyedapkan teh herba ini. Minum air Akar Herbanika suam-suam panas.

    Minuman penghilang dahaga
    Air Akar Herbanika dengan manisan madu lebah asli yang disejukkan dalam peti sejuk adalah minuman penyegar seharian seisi keluarga untuk menghilangkan dahaga. Berkhasiat melegakan kekeringan tekak dan ketidakselesaan kerongkong.

    ReplyDelete
  20. x rugi saya singgah blog kak engku ni..rugi rasa nye bab dah terlambat singgah sebab dah nak dekat due date dah ni...tadi dah pm kak engku kat fb.tlg reply asap k...!!TQ

    ReplyDelete
  21. ok, thanks ye sudi singgah blog akak hehehe, insyaAllah akak akan reply sekarang jugak hehehe, bye n jumpe lagi.

    ReplyDelete
  22. salam kak engku saya nk order set NR yg harga promosi rm290+minyak herbanika (130ml) rm68+bengkung leesa rm49+minyak panas orang kampung(minyak merah) rm6.berapa akak boleh bagi saya diskaun???hee.harap ada diskaunla akak .email saya awien_bdd85@yahoo.com..

    ReplyDelete
  23. salam awin, akak dah reply kat email. Nanti check email ye...he3 tenkiu n jumpa lagi

    ReplyDelete
  24. salam..ade promosi lg tak set NR? nak cuba..

    ReplyDelete
  25. rina: wsalam, set nie masih lagi promosi, meh la order ngan akak heheh

    ReplyDelete
  26. Salam Kak Engku,

    Ada lg ke set bersalin NR RM290.Kalau ada nak 1 set la. Postage free ke?
    e-mail sy shuhadaismail@yahoo.com

    ReplyDelete
  27. shuhada: wsalam, set nie masih ade lagi, meh la order ngan akak heheh

    ReplyDelete
  28. kak engku saya nak beli set bersalin NR nie. Dah hantar mesg kat no akak, still waiting for kak engku untuk reply. Thank you. =)

    ReplyDelete
  29. salam, okay akak dah reply.Nanti dah buat payment inform akak ye. Tenkiu n jumpa lagi

    ReplyDelete
  30. kak engku, kalau nak beli satu2 produk NR ni boleh dapat harga dealer tak :) senarai harga ada tak dlm blog ni ?

    ReplyDelete
  31. Hehehe klu beli loose akak kasi harga tau, list ade dlm blog nie, cari kat sebelah kanan, under produk nona roguy. Tq

    ReplyDelete
  32. salam k.engku,set nr ni ada promotion n stok lg x..if ada sy nak booking la..saya dah 20hr bersalin(hr ni) tp still x amik apa2 jamu xcept ubat yg hosp bg sbb bby sy premature n kuning x ilang lg..ok x sy mkn set ni n bila sesuai nak start mkn ye..lg satu sy nak tambah phytonatal yg 180kapsul brapa yer kak..email sy effyzan@yahoo.com tq

    ReplyDelete
  33. salam effyzan, mekasih sudi shopping dgn akak. Tahniah dah selamat bersalin. Untuk set nr nie, stok masih ada. Akak sarankan tunggu kuning bb settle dulu baru makan ye. Okay nanti akak email jumlah harga produk. Tq dan teruskan penyusuan susu ibu dgn lebih kerap ye. Insyaallah, kuning bb akan cepat settle...amin.

    ReplyDelete
  34. Salam,k.engku sy nk beli set bersalin NR nih..tp bkn skrg la myb pas bersalin..due 15.08 nih..agak2 harga promosi RM290 nih still ad lg xkak...coz wat ms nih husband suruh pkai cr kmpg dlu..sy pon dh compius skg nih..-wanie-

    ReplyDelete
  35. wanie: wsalam hehehe jangan risau harga masih lagi promosi pada waktu tu,insyaAllah. Nanti wanie bincang la elok elok ngan husben ye.

    ReplyDelete
  36. akak, minyak herbanika boleh letak kat pad ke? atau minyak mustajab botol kaler merah tu yg boleh letak? untuk luka bersalin..t.kasih-ann-

    ReplyDelete
  37. iza:salam kak kalau due 21.11 ni ada lg ke set promosi tu?

    ReplyDelete
  38. iza: wsalam, set nie masih ade lagi, meh la order ngan akak hehehe

    ReplyDelete
  39. Lin: Salam kak, kte da isi order form tuk set besalin nr nie... n kte pun ade tanye beberape soalan.. harap dapat layan ye.. thanks..

    ReplyDelete
  40. lin: wsalam, ok nanti akak tengok email ye hehehe

    ReplyDelete
  41. Salam Kak engku..nk tnya ni,klu sy nk order 3 brg shj boleh x? Phytonatal 180tablets + akar herbanika 30t-bag + minyak herbanika 130ml...brapa hrga kak engku boleh bg ya trmasuk kos poslaju?tq kak..

    ReplyDelete
  42. wsalam, semua tu akak kasi ngan harga ahli iaitu pyto 180 tab rm180.00, akar hebanika 30 tbags rm80.00, minyak herbanika 130ml rm58.00 + kos pos free

    ReplyDelete
  43. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  44. salam kak engku..

    saya berminat dgn set bersalin NR RM290..ade lgi x?pastu sy nak tambah Minyak Herbanika 260ml dan akar herbanika 15 T-bag..akak bg sy best price ye...satu lagi nak tanya kak, minyak herbanika tu bole jadi minyak telon utk baby ke kak? (atia_82)

    ReplyDelete
  45. salam kak,

    saya berminat nk beli set nr rm290.. ada lg ke? pastu klu tambah dgn madu arab tu berapa RM ye?..tq

    ReplyDelete
  46. wsalam, set nr rm290.00 masih ade lagi. alamak madu arab nie ape jename ye ye hehehe

    ReplyDelete
  47. ok akak dah check kat kedai, akak ade madu arab asli keluaran al ejib, botol 350ml rm50.00 & botol 400ml rm65.00.

    ReplyDelete
  48. salam..

    phytonatal tu bleh x diamalkan selepas tempoh b'pantang?

    ReplyDelete
  49. salam kak...set bersalin NR nie ada lg x?harga die rm290 sekali dgn kos penghantaran ke?saya bakal bersalin bila2 masa shj...brapa hari kalau order blh dpt brg?

    ReplyDelete
  50. wsalam, set nr masih ade lagi meh la order ngan akak hehehe

    ReplyDelete
  51. salam kak engku.

    set bsalin ni y rm290 ni ade lg? berminat utk order. pastu bleh x kalau nk tmbh lulur lg satu botol? bleh diskaun?:D

    camne nk order?kene order kt email k.engku ke?

    afifah.
    email: sun_sweet02@yahoo.com

    ReplyDelete
  52. salam afifah,
    mekasih sudi shopping dengan akak. akak reply thru email. Nanti check email ye. Kita citer kat situ je....hehehe

    ReplyDelete
  53. salam kak engku, saya dah bersalin cesarian, nak tanya phytonatal tu dan juga akar herbanika boleh diminum ke jika bersalin cesar.- nur

    ReplyDelete
  54. nur: wsalam, boleh makan tapi tunggu 14 hari lepas bersalin.

    ReplyDelete
  55. salam.
    akak...nak order set NR ni
    RM290 ada lagi tak
    terima kasih

    ELIZA

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam ely,
      alhamdulillah stok untuk set nr masih ada. Jika berminat isi form yang ada kat dalam blog akak nie ye @ sms ke handphone akak pun boleh. Tq

      Delete
    2. Salam kak engku.

      Set bersalin RM290 tu ada lg tak? berminat nak order. Pas tu nak tambah order Phytonatal 90 tablet lg serta serbuk herbanika barut. leh kasi diskaun tak? kak engku leh kasi email tak...sbb ada benda nak tanyer lg nie. thanks

      Delete
    3. wsalam, set nr rm290.00 masih ade lagi, hehehe klu nak diskaun nanti isi order form ye, kat situ kite leh la story pasal diskaun hehehe, jumpe lagi

      Delete
  56. Salam, saya nak tnya masa yang sesuai untuk makan phytonatal. Anak saya dh 4bulan sekarang, tapi saya masih nk teruskan makan phytonatal. Saya juga ade ambil pil perancang pada setiap malam, jadi bile masa yg sesuai nk makan phytonatal?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam anonymous,
      Terima kasih sudi tanya akak. Phyto disarankan mkn 2 biji pagi slps sarapan dan 2 biji awal petang @ 6 ptg. Untuk pil perancang puan blh ambil waktu mlm iaitu 9mlm. Tq

      Delete
  57. Salam kak...set rm290 nih ader lagi tak? sy nk order ujung bulan march nih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam zety,
      Terima kasih sudi shopping dgn akak. Untuk set nr rm290.00 + free postage masih ada lagi. Klau bermibat blh buat payment ke akaun bank akak. Dah transfer inform akak ye. Tq

      Delete
  58. ok kak, thanks...sy chop dulu..ujung bulan nih sy bayar...nnti sy bagitau akak :)

    ReplyDelete
  59. zetty: hehehe nanti akak simpankan satu set utk zetty ye.

    ReplyDelete
  60. Kaki,

    Lepas baca blog ka, i pon beli produk NR satu SET. Bila i habis cuti bersalin and balik ops semua org tanya how can i look so young and slim after satu baby. I lost my weight in one month. Now i look much slimmer comepare to sebelum preggy. Thanks to NR. Sebelum kahwin i was 52, masa pregy 67Kg, after one month 57 and after 2 months 51Kg. I masih amik the tablet. MMG BEST! i love NR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kaki,
      Tahniah....keserasian jelas terbukti....hehehe

      Delete
  61. nurul..
    salam, kak engku saya nak tanya produk nr ni takde pilis n param kan... akak ada tak jual pilis n param kalu nak beli untuk tambahan? set nr ni msh ada yg arge offer rm 290 tu lg ke kak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam nurul,
      Produk mak dara satu2 ada pilis rm22.00 dan param rm27.00 Alhamdulillah set nr madih lagi dgn harga rm290.00 Berminat blh isi form @ sms thru hphone akak ye. Tq

      Delete
  62. assalamualaikum kak..kalau sy mkn NR, saya mkn skali Pati Amme 60 days tu boleh tak kak? tq..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam,
      Boleh mkn tapi biar ada jarak 3 jam ye. Tq

      Delete
    2. salam kak.sy tgah duk survey ni..fm ur opinion, mana yg lg bgus,nr ke amway th? yg mana lg senang nak dgunakan? tggu jwpn akak n sedia utk mbeli ni :)tq - xerra

      Delete
    3. Salam xeera,
      Klau tanya pendapat akak, akak lbh suka set nr...hehehe. Ia mudah n senang nak digunakan. Klau berpantang sendiri pun boleh guna. Cuma set nie takde bengkung n minyak bb. Klau nak blh beli loose. Tq

      Delete
    4. k lah kak...stelah mdengar nasihat taukeh kedai yg lbih bpengalaman ni ;) , sy decide amik set nr lah. tp ada q lg ni...
      1.harga promosi 290.00 lg kan?
      2.fungsi herbanika lulur nr ni sama x dgn param mak dara/mustika ratu? if x sama,mana akak prefer?
      3.then antara pilis mak dara dgn mustika ratu,mana lg better?
      4.minyak telon btween amway dgn mustika ratu,or mana2 produk,mana lbih akak promote 2 custmer?

      n lastly,blh x akak email kn sy quotation tuk smua ni slepas diskaun =) n postage? tq...xerrax@yahoo.com

      Delete
    5. salam xerrax,
      ok:
      1)alhamdulillah set nr masih harga rm290.00 lagi.
      2)fungsi sama je dgn param
      3)rasanya pilis mak dara
      4)minyak telon amway

      Okay nanti akak email ye. tq

      Delete
  63. salam kak engku..set nr yg RM290 ada lg x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam, alhamdulillah stok masih ada. Berminat blh isi form kat blog akak @ thru sms ke hphone akak pun boleh. Tq

      Delete
  64. kak engku, leh ke sy mkn phytonatal n akar herbanika kalu ank ada kuning... sbb ank sy dh 15 hari kuning..paras kuning dia semalam 10.5.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam hanini,
      Sebenarnya klau ikut buku panduan blh mkn. Tp sbg langkah berjaga2 lbh baik tunggu kuning bb settle dulu baru mkn ye. Tq

      Delete
  65. K. engku, compare set nr & trpika herbs. mane lebih value & lengkap. tq kak

    ReplyDelete
    Replies
    1. set tropika herbs lebih lengkap sebab ade bengkung dan minyak baby tapi set nr lak lebih diminati ramai kerana pytonatal nye yg boleh mengurangkan berat badan serta mengelakkan sembelit

      Delete
  66. kak, nak order nr ni tp saya due bln 1 thn depan, harga masih sama lagi ke tuk thn dpn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam,
      Insyaallah harga sama selagi supplier tak naikkan harga. Tq

      Delete
  67. Salam Kak Engku, klau sy ambil set NR, perlu ke sy ambil jamu tambahan spt Jamu Mak Dara? Tq kak.

    ReplyDelete
  68. Fari : Wsalam, klu dah ambik set nr tak perlu lagi ambik jamu tambahan, tapi klu nak tambah yg luaran boleh la cthnye spt bengkung, tungku, bedak sejuk dsbnya.

    ReplyDelete
  69. salam.... kak engku saya berminat la nk beli set NR ni ngan akak... tp nk bayar ansuran :D saya dijangka bersalin awal bulan 10 nie... leh dpt diskaun lg tak akak?

    ReplyDelete
  70. salam kak engku...sy bercadang untuk mmbeli phytonatal (44 days) krim herbanika barut, serbok herbanika barut, herbanika lulur dan akar herbanika. Berapa harga yg kak engku boleh bagi? mohon reply segera. Dh nak bersalin ni. TK.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam, thanks ye sudi singgah blog akak n selamat hari raya. Ok nie ye harga yg akak boleh kasi 1. pytonatal 90 tab rm100.00, 2. krim hnika barut 60grm rm45.00, 3. serbuk barut rm50.00, 4. hnika lulur rm50.00, 5. akar hnika 15 paket rm55.00, totalnye rm300.00 + kos pos free. tq.

      Delete
  71. Salam Kak Engku,

    Saya bercadang utk membeli Set NR @rm290 tu masih adakah ? + Mandian Aura Inner + Tungku herba Leesa + Minyak telom amway + + Phytonatal 180 capsul + Akar herbanika .. agak2 berapa diskaun akak boleh bagi dan berapa harga yg perlu saya bayar..tq.. ini email saya > ningbc@yahoo.com

    ReplyDelete
  72. + Bengkung Leesa, semuanya ada 7 items.. harap Kak engku dapat reply segera ..dah nak bersalin ni..huhuhue...

    ReplyDelete
  73. ning : wsalam, ok nanti akak reply email ye, bye n jumpe lagi

    ReplyDelete
  74. Salam kak engku, saya nk order set bersalin NR ni dan bengkung Leesa formula. Cuma, bengkung ni boleh ke digunakan kalau bersalin secara Czer ?berapa total harga? ada diskaun x lepas raya ni?

    Email : nurulfaiza@hotmail.com.

    Thanks

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nunun: Wsalam, thanks ye sudi singgah blog akak, ok nanti akak reply kat email ye, bye n jumpe lagi

      Delete
  75. Salam Kak Engku, saya bersalin anak 1 secara normal dan anak ke-2 secara caesarian sbb baby low heartbeat. Kini, saya tgh tunggu hari je utk lahirkan anak ke-3. Betul ke slps caesarian, kite xkan rasa contraction nk bersalin tu / tanda pun xde & kemungkinan akan di induce?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam,
      Ikut pengalaman masa keja kat spital, slps czer mmg boleh rasa kontraksi. Tanda tetap ada dan tidak semestinya kena induce. Biasanya pemantauan rapi akan dilakukan bagi kes camni. Tq

      Delete
  76. Assalam, skrg saya hamil 5 bulanDan menggunakan set salindah lengkap.. Tp untuk berpantang nanti bolehkah saya turut gunakan set nr? Maksud saya, boleh saya makan salindah n nr semasa pantang nanti? Terima kasih.. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam,
      Penggunaan produk slps bersalin dinasihatkan tidak mengambil 2 produk dlm satu masa. Tq

      Delete
  77. Salam K. Engku, terima kasih sbb reply soalan sy (28/08/2012). Sy ada soalan lg..sy dh pun bersalin normal, alhamdulillah..tp sy tumpah darah pd 20/09, kata Dr. ada ketul darah dlm rahim & infection. Pg sblm tumpah darah tu sy minum teh hrba(Amway). Pas tu sy dh stop x mkn apa2 herba. Takut. Set NR mungkin slamat bg sy...apa pandngn K. Engku?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam. Sama2. Tahniah. Puan blh cuba set nr. Insyaallah takde effect pd bb. TQ

      Delete
  78. Salam Kak Engku, masih ada lg tak promotion NR 290.00

    ReplyDelete
  79. Wsalam Pn. set nr nie masih lagi harga promosi rm290.00 + kos pos free,meh la order ngan akak hehehe.

    ReplyDelete
  80. as salam,
    kak engku, saya berminat nak beli set NR, bengkung Ammy Corset St 1, kalau bleh nk tungku herba jamu mak dara 1. berapa harga yg K.Engku bleh bg ye? saya dijangka bersalin ujung thn ni. pape, kak engku emel saya ye,
    anishalim@gmail.com

    ReplyDelete
  81. Anis, wsalam, ok nanti akak reply kat email ye, jumpe lagi.

    ReplyDelete
  82. Assalammualaikum kak engku,

    saya keliru sama ada nak guna set berpantang NR atau set berpantang Shaklee.
    Tolong rekemen mana yang lagi bagus.

    Terima Kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam dearpikot,
      Jangan kelirukan diri. Dua2 set mmg bagus. Untuk set nr lbh lengkap sbb ada produk dlman n luaran. Set berpantang shaklee hanya ada set dalman sahaja. Jika berminat dearpikot blh campur produk dlman ambil shaklee dan tambah untuk luaran set nona roguy. Jika berminat sms akak @ thru email ye untuk detail. Tq

      Delete
  83. kak engku, set lengkap NR ada sertakan bengkung tuk ibu sx tak?

    ReplyDelete
  84. Puan Mila, set nr takde keluarkan bengkung, klu nak bengkung kene ambik dari jenama yang lain, antara yg diminati ialah bengkung sendayu tinggi, leesa, bodycare ( bagi yang bertali) tapi klu yang starp on ramai yang ambik bengkung moden jenama tong tai

    ReplyDelete
  85. kak engku,,
    masih harga promosi ke rm 290 inc postage?

    ReplyDelete
  86. mira zainal : thanks ye sudi singgah blog akak hehehe, harga set nr masih lagi rm290.00 + free postage, meh la order ngan akak.

    ReplyDelete
  87. salam..klu amik phytonatal shj tnpa minum akar herbanika xpe ke kak??

    ReplyDelete
  88. Wsalam, boleh heheh

    ReplyDelete
  89. akak set beeeersalin utk sy yg d sabah berapa price? n klo saya beli phytonatal jer brpa ye utk sabah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam lina,
      Untuk set bersalin nr akak masih boleh bg dgn harga promosi rm290.00 + free postage. Bg phytonatal 90biji rm100.00 & 180biji rm180.00 + free postage. Berminat blh isi form kat blog akak @ thru sms ke hp akak 0192077643 pun boleh. Tq n jumpa lagi.

      Delete
  90. as salam kak. utk set NR tu, phytonatal dlm set tu yg brape bj ye? 90 ke 180?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam.
      Dlm set nr, phytonatal yg ada adalah 90 biji. Tq

      Delete
  91. salam kak engku...sy akan bersalin pd bulan april 2013...sy nak tanya berapa harga phytonatal 180 biji dan minyak telon mustika ratu 60ml termasuk kos pos sekali...terima kasih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam,
      Phytonatal 180biji rm180.00 + m.telon mr rm10.00 + postage free je. Berminat isi form kat blog akak @ sms ke hp akak je 0192077643 tq

      Delete
  92. salam kak engku, sya nak tya phytonatal 90biji + minyak herbanika 260ml dan pos ke sabah brapa total semua? tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam, sorry lambat repy, pytonatal 90 tab rm100.00, minyak herbanika 260ml rm85.00 + postage rm5.00

      Delete
  93. Salam, akak nak tanya , phytonatal jamu 90tablet, minyak herbanika,herbanika lulur dan krim barut semua 4 item tu bpa harga?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam Amira, sorry terlewat reply huhuhu.
      ok nie ye harganye, akak kasi ngan harga ahli
      1. Pytonatal 90 tab rm100.00
      2. Minyak Herbanika 130ml rm58.00, 260ml rm85.00
      3. Herbanika Lulur rm50.00
      4. Krim Barut 60gm rm45.00
      kos pos free je dlm semenanjung, + rm5.00 sabah, sarawak, labuan

      Delete
  94. Salam kak..

    Sy dijangka bersalin bulan 4...
    Sy nak tnya harga bagi produk tersebut
    A) set bersalin nr
    B) pilis mak dara
    C) herba mandian mak dara
    D) minyak telon amway

    Bolei akak email kan sy semue harga lps diskaun :-) and post... Tenkui akak...
    Email : nintanz_z@yahoo.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam Intan, sorry lambat reply, nanti akak jawab kat email ye hehehe, jumpe lagi

      Delete
  95. Salam k.engku....
    Set NR masih harga RM290 ke utk thn 2013 ni...
    Sy skrg dh nk msk 7 bln..so skrg tgh survey2 harga produk bersalin skrg nie...

    ~lynn~

    ReplyDelete
  96. Wsalam Lynnn, sorry lambat reply, akak sibuk sesgt huhuhu, ok set nr masih lagi harga promosi rm290.00+ free postage, meh la order ngan akak heheh.

    p/s : lain kali klu akak lambat reply, sms je kat akak hehehe 019 2077 643.

    ReplyDelete
  97. Salam kak Engku, sy amiza. sy due bln 2 ni..Nak tanya lah.. Minyak herbanika tu boleh letak di tuala wanita dan dibahagian alat sulit (bekas jahitan) ke? dan boleh tak dijadikan sebagai minyak telon.. pls reply me..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam amiza, minyak herbanika boleh letak atas pad dan tidak boleh dijadikan minyak telon.

      Delete
  98. salam kak...kalau saya nak set NR ni tp tak nak akar herbanika & herbanika lulur akak bleh bagi harga berapa?

    ReplyDelete
  99. Salam kak...kalo dah lps pantang boleh minum lg tak air akar herbanika tu? kalo x letak madu, boleh diganti dgn apa2 tak, atau boleh diminum kosong mcm tu aje?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam,
      Boleh minum. Tak letak madu pun takpe. Klau takde masalah, boleh jr minum camtu je.

      Delete
  100. Salam kak..Set Salin NR boleh ambil sekali dgn Set Salin Shaklee tak?

    ReplyDelete
  101. Wsalam, boleh tapi cuba jarakkan pengambilan dalam 3 jam ye

    ReplyDelete
  102. kak engku..kalo nk phytonatal 90 dan krim herbanika barut je how much?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fairuz Nuraini, utk pytonatal 90 tab rm100.00, krim herbanika 60gm rm45.00 + free postage. Meh la order ngan akak.

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Borang Pesanan

Nama:
Email:
No. Tel:
Alamat Penghantaran:
Produk:
Kuantiti:
Harga Anda:
Brg Nak Bila?:

Isikan Je Harga Yang Anda Inginkan, Asalkan Harga Tu LOGIK, Pasti Kak Engku Setuju. Kat Engku Akan Memberi Respon Secepat Yang Mungkin....Insya Allah.


Click here to create your own form.

Mesej & Cadangan

Nama:
Email:
Mesej:

Kak Engku Mengalu-alukan Sebarang Cadangan & Soalan.


Put a website form like this on your site.