"Untuk Respon Pantas, WASAP Je Kak Engku"

019 2077 643 (Nak Tanya Soalan)
019 366 7525 (Nak Order Barang)
KEPAKARAN Kak Engku adalah membantu Mama semua untuk mendalami dan mempratikkan ilmu Kehamilan, Berpantang, Penyusuan Dan Penjagaan Bayi secara online agar Mama lebih bersedia, sentiasa ceria dan teruja sebelum dan selepas kelahiran. Di samping menyediakan khidmat nasihat berkaitan barangan keperluan berpantang dan set bersalin yang pratikal digunakan dengan harga yang Murah dan Semestinya ORI.

11 January 2011

Seks Setiap Hari Tapi Isteri Belum Hamil Lagi

Masalah ini mungkin sedang dihadapi oleh ramai pasangan suami isteri baru. Impian bersama insan dicintai sudah terlaksana namum misi seterusnya mencipta benih cinta iaitu zuriat masih belum jua kesampaian.

Sejak hari pertama sah sebagai suami isteri, hubungan intim tidak pernah "miss" dilakukan kecuali pada hari "cuti" isteri tetapi hairannya benih masih jua belum lekat. Selalunya jika isteri masih belum hamil selepas lima bulan, kerisauan mula bersarang di jiwa. Akibatnya seks yang sepatutnya mendatangkan kenikmatan berakhir menjadi satu tekanan buat suami isteri baru. Jika ini yang dialami oleh anda dan suami maka ia mungkin petanda sesuatu yang kurang dalam hubungan seksual anda berdua.

Sperma Lembam

Kesuburan 40 peratus daripadanya dipengaruhi oleh faktor sperma sama ada yang berkualiti ataupun yang sebaliknya. Jika sperma berkualiti, mungkin tiada masalah untuk hamil. Tapi jika sperma yang dihasilkan lembam anda mungkin berhadapan dengan sedikit kesukaran untuk mendapatkan cahayamata. Biarpun begitu masih ada cara untuk membolehkan si isteri hamil.

Caranya jika sperma yang masuk dapat bergenang di tempat yang paling tepat, maka cara perjalanannya menuju ke saluran telur boleh dipermudahkan. Tapi di mana tempat yang strategik itu? Ketika sperma masuk dari vagina, sperma bergenang tepat mengarah ke belakang rahim yang mana akan memudahkan sperma mengarah ke saluran telur.

Untuk memastikan kaedah ini dapat dilakukan maka posisi hubungan intim harus diberi perhatian. Selain dari sperma yang lembam, posisi leher rahim wanita juga penting untuk membolehkan kehamilan. Seperti yang diketahui 70 peratus rahim wanita mempunyai posisi antefleksi iaitu leher rahimnya lebih mengarah ke belakang.

Dalam posisi normal ini, setelah pasangan selesai melakukan hubungan intim maka sperma akan bergenang di sana dan memudahkan perjalanan sperma menuju ke sel telur. Tapi ada sekitar 30 peratus wanita yang posisi rahimnya terbalik atau disedut retrofleksi ataupun rahim terbalik.

Jika kebetulan sperma dari suaminya lembam dan keadaan rahim isteri pula terbalik ia memang menyukarkan kehamilan. Pada keadaan rahim yang terbalik, sehabis hubungan intim biasanya cairan sperma (yang memang sudah lembam) seolah-olah tumpah keluar tanpa sempat dibuahi.

Kedudukan Rahim

Dalam keadaan-keadaan sebeginilah posisi hubungan intim yang tepat sangat diperlukan untuk membolehkan kehamilan berlaku. Bagi memastikan sperma yang lembam dapat bergenang di tempat yang strategik maka posisi missionary (lelaki di atas) adalah posisi yang terbaik. (Pelajari Teknik dan Posisi Yang Sesuai - Klik Sini).

Ia akan memungkinkan penetrasi yang dalam untuk menghantar sperma sedekat yang mungkin ke leher rahim. Tapi posisi ini sesuai untuk isteri yang mempunyai rahim yang normal.

Ramai pakar yang mengatakan bagi mereka yang kebetulan mempunyai sperma lembam dan posisi rahim isteri terbalik maka sebaiknya posisi ini dihindari. Logiknya bagi mereka yang ingin punya anak dan spermanya pula kurang berkualiti posisi ini hanya akan menyebabkan spermanya banyak keluar atau terbuang dan tidak mencapai sasaran. Tapi dalam keadaan normal pula setelah hubungan intim kadang-kadang ada sebahagian sperma yang tumpah namum pembuahan boleh juga berlaku. Sebabnya jika spermanya bagus dan keadaan leher rahimnya juga normal sekalipun ejakulasi dilakukan di luar vagina tapi jika ada sedikit saja cairan awal sperma keluar dan kebetulan terbawa hingga bertemu sel telur maka ia sudah mampu menyebabkan kehamilan.

Selain itu satu tip yang mungkin boleh dipraktikkan oleh isteri yang mahu menjadi ibu adalah dengan diam atau berbaring sejenak setelah melakukan hubungan intim. Tidak perlu terburu-buru turun dari tempat tidur. Sebaliknya berbaringlah antara setengah atau satu jam. Cara ini mudah-mudahan sperma suami sempat bergenang cukup lama di tempat yang strategik dan mencapai tujuannya.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Borang Pesanan

Nama:
Email:
No. Tel:
Alamat Penghantaran:
Produk:
Kuantiti:
Harga Anda:
Brg Nak Bila?:

Isikan Je Harga Yang Anda Inginkan, Asalkan Harga Tu LOGIK, Pasti Kak Engku Setuju. Kat Engku Akan Memberi Respon Secepat Yang Mungkin....Insya Allah.


Click here to create your own form.

Mesej & Cadangan

Nama:
Email:
Mesej:

Kak Engku Mengalu-alukan Sebarang Cadangan & Soalan.


Put a website form like this on your site.